Kriza? Kakšna kriza?
By Jin on May 3, 2009 in Notranja politika
Pred kratkim sem se znašel v čudni situaciji, ko sem moral zagotavljati, da v Sloveniji stanje ni tako zelo slabo, da bi ljudje stradali. Bila je to posledica članka v nekem avstrijskem časopisu, po katerem bi naj bila skladišča Rdečega križa pri nas prazna, zaradi česar bi obubožani Sloveniji morala na pomoč priskočiti Evropska Unija. Gospe, ki je Slovenka na delu v Švici, sem tako moral pojasnjevati, kako je ni potrebno biti sram, da prihaja iz države, ki tako zelo slabo skrbi za svoje prebivalce.
Seveda vsakodnevno poslušamo o gospodarski krizi, toda resnica je vendarle, da toliko ljudem še nikoli ni šlo tako zelo dobro kot zdaj. V čem je torej problem? Problem je v celotni industriji ustvarjanja novih potreb, zaradi katerih se ljudje počutijo prikrajšane in zahtevajo vedno več. Le poglejte si kako polne so trgovine, kako zvrhano nabasani vozički, kakšni avtomobili vozijo po cestah, koliko dobrin pravzaprav naša potrošniška družba vsakodnevno porabi. Glavna vrednota je pri veliki večini imeti vedno več in zaradi tega se jih tudi vedno več počuti revne, čeprav še pred desetletjem niso imeli niti približno primerljivega standarda. Izjeme seveda obstajajo, to je še posebej potrebno priznati zdaj, ko mnogi pridni ljudje izgubljajo zaposlitve in mnogi drugi prav tako pridni delajo za premajhne plače, toda za večino je pač tako, da v časih te gospodarske krize ne hlepi po neki temeljiti spremembi gospodarskega sistema, pač pa po tem, da bi imela še več.
Zato ni pričakovati, ne glede na želje manjšine alternativcev, ki jih veseli jesti doma proizvedeno hrano, varčevati z elektriko ter bi bili povsem zadovoljni, če bi na svetu ne bilo nobenega supermarketa, da bo po koncu te krize kaj drugače. Ne, svet se bo ponovno zavrtel v nov krog potrošniške mrzlice in vse bo tako kot je bilo.
Flak, anyone?
Jin | May 3, 2009 | Reply
Ko govori avtor o dobrotah in dobermu življenju v mislih verjetno ima Igorja Bavčarja ali Milana Kučana.
czpnn | May 4, 2009 | Reply
Končno en realen pogled na svet. Prav naveličana sem že prvomajskih floskul o čudovitem življenju in visokem standardu delavcev v starih časih. Res je. Dobro nam gre, samo kaj ko si želimo stvari, ki jih sploh ne potrebujemo in zaradi katerih ne bomo niti za pičico srečnejši, ko jih bomo imeli. Vedno se pojavi kaj, česar še nimaš, pa si želiš - in potem si reven ker ne moreš kupiti. Ampak, če ne bi razmišljali na tak način, bi bili morda še v kameni dobi.
kar.ena | May 4, 2009 | Reply
Hm, ta prispevek je prebralo že gotovo tisoč ljudi, pa je samo en na pol ciničen komentar!? Nobenega pravega ugovora?
jin | May 4, 2009 | Reply
Mogoce pa vsi domnevamo, da se najverjetneje salis
Saj zagotovo ne mislis resno, ko govoris odpuscenim zenskam iz IUV (ki v teh casih niti slucajno niso izjeme), da imajo umetno ustvarjene potrebe, ker ne morejo kupiti kruha za svoje otroke? Ali pa jim morda svetujes, naj jedo potico?
Tea | May 4, 2009 | Reply
Recesija (zmanjšanje BDP) predvsem vpliva na tiste, ki so zgubili službo in na tiste, ki so imeli nizke plače, pa imajo danes še nižje. Statistika to potrjuje link .
Človek ponavadi vidi tisto kar hoče - tj. tisto kar izlušči iz obilja informacij. Pomisli na efekt ob nakupu novega avtomobila. Povsod vidiš enake kupljenemu. Revnih v supermarketih ne vidiš, ker so tam redko in ker tam ne IZSTOPAJO. Jih je pa veliko in jih bo še več.
Inflacija v nasprotnem primeru prizadane vse - ne glede na višino plače. Vendar spet ene bolj kot druge. Na ene pa to nima vpliva. Naraščajoče cene stanovanj (po 10-20% letna rast) so na primer vplivale na tiste z nerešenim stanovanjskim problemom.
Martin | May 4, 2009 | Reply
Tea, jaz sem smrtno resen. Je pa res, da je vse zastavljeno provokativno. Eto, branost sem dosegel, komentarjev pa ne. Polovični uspeh.
O teh stvareh je potrebno premisliti. Če hočemo alternativno ureditev, bo to nedvomno pomenilo nižji standard, saj ga ne poznamo gospodarskega sistema, ki bi bil zmožen hitrejše rasti od kapitalizma. Jaz pač mislim, da potrebe po večini so umetno ustvarjene, kar ni vedno slabo, saj nas sili naprej.
Martin,
po eni strani imaš prav, po drugi strani pa ne moremo mimo rasti BDP v preteklih letih in mimo tega, da v Sloveniji nimamo pretirano velike razlike med revnimi in bogatimi. Gotovo, da ni vse dobro, ampak, mar ni tako, da ni bilo nikoli toliko ljudem tako dobro kot zdaj?
jin | May 4, 2009 | Reply
Se vedno ne morem verjeti, da mislis resno. Mislim, kaksni argumenti pa so to, da krize ni, ker ljudje po supermarketih polnijo nakupovalne vozicke? Kaj pa pricakujes, da bodo revezi setkali gor in dol po supermarketih s praznimi vozicki, zato da jih bos ti lahko videl in na podlagi tega zakljucil, da kriza vendarle je? To je tako kot da bi sklepal, da je cela popuacija bolna, ker so v bolnisnicah sami bolni ljudje.
Zaradi krize so najbolj najebali tisti, ki denar dejansko potrebujejo za hrano in obleko. Meni se namrec kriza nic ne pozna, se naprej si lahko izpolnujem umetno ustvarjene “potrebe” po dopustih in frizerjih. Pa po tem ne sklepam, da je drugim lepo zato, ker je meni. Prav tako ne skomigam z rameni in ne spuscam cinicnih komentarjev da, ker so dopusti in frizerji umetno ustvarjene potrebe, naj se revezi strizejo sami in dopustujejo na recnem bregu.
Tudi izjava Marije Antoinette je bila provokativna, pa to ne pomeni, da je z njo dosegla kakrsenkoli “polovicni uspeh”.
Tea | May 4, 2009 | Reply
Z Marijo ne moreš ničesar doseči, ker je to popolnoma neprimerljivo. Slovenija ni Zimbabve in nihče ne umira od lakote!
Gotovo imaš prav, da ne morem sklepati po tem, da če gre meni dobro, da gre dobro tudi drugim. Vendar pa mi izkušnje govorijo v prid moji tezi, torej, da je veliko kričanja, kako nam gre slabo, pa malo resnice za tem. To ti lahko povem tudi iz lastne izkušnje, da sem zelo dolgo živel na zelo nizkem proračunu za večino Slovencev, pa mi ni bilo nikoli slabo. In tukaj definitivno govoriva o nižjem sloju. Imel pa sem priložnost videti ogromno število tistih ‘revnih’, ki so živeli mnogo bolje od mene, pa niso bili nikakor zadovoljni in so bili polni zgodbic o tem, da nimajo za osnovne potrebe. Dejstvo je, da se plače v tej državi že kar nekaj časa zvišujejo ind a BDP raste. Razen seveda, če verjameš v teorije zarote. Torej lahko govorim celo iz lastnih izkušenj življenja v spodnjem delu piramide, da ni vse tako, kot se rado govori.
Ne, rad bi, da mi nekdo dokaže, da v Sloveniji večina ne živi bolje kot reciva pred desetletjem ali pred dvajsetimi leti. Ne priznavam pa argumenta, da ker nek majhen delež prebivalstva, sploh pa zdaj v času krize, tolče revščino, da je zaradi tega moj zgornji prispevek v osnovi narobe zastavljen. Ker ni. Trdim, da je vse res.
Dokaz bi bil samo, če bi nekje v Sloveniji obstajala žarišča neverjetne revščine, kjer bi bila revščina mnogo večja kot pred desetletji.
Seveda je o tem potrebna razprava. Ljudje ne marajo kapitalizma, toda če ga bodo nadomestili s socializmom, se bodo morali sprijazniti z manj dobrinami, ker bo naenkrat odpadla tekmovalnost značilna za ’sebične družbe zahoda’. Le kako bodo šele tedaj jezni, da nimajo vsega, kar si želijo? Jaz sem socializem pripravljen sprejeti, pripravljen sem trošiti manj, se odrekati zavoljo tega, da bomo vsi imeli podobne standarde, ampak prepričan sem, da velika večina tega ni pripravljena storiti. In tudi, ker je v Sloveniji razslojenost tako majhna, bi nekdo moral ljudem povedati, da ne bodo imeli veliko od tega, če jutri vse bogataše pobijejo in njihov denar razdelijo revežem.
Pa tudi o umetno ustvarjenih potrebah se moramo začeti pogovarjati. Jaz, ki verjamem, da sreče po tej kapitalistični poti ne bo mogoče nikoli doseči, sem še posebej zainteresiran, da se svet vzpostavi na novih temeljih.
Jin | May 5, 2009 | Reply
Jin,
glavni problem v SI je, da je kriza še ni tako hudo oplazila. Pa tudi vlada se je potrudila in blaži krizo na vse načine (32urni delovnik, plačana brezposelnost, običajni ukrepi, ipd). Vse to lahko traja max pol leta, mogoče eno leto. Nato pa bo denarja zmanjkalo in takrat bo zares kriza.
Martin | May 5, 2009 | Reply
Ah dejte no folk:
1. vlada se trudi?????pravilno ste sami ugotovili, da se trudi tako, da bomo bankrotirali v roku enega leta, in da nas vse skup še bolj obremeni!!! Bravo vlada!!!
2.(Jin), da ni krize, pojdi no malo med podjetnike(tiste, ki se ukvarjajo z proizvodnjo dejavnostjo in so zadnji v verigi, ki čakajo na svoj denar) pa jih sprašuj kaj si mislijo o krizi in o državi!!!
lala | May 6, 2009 | Reply